Jak spokojnie spać kilka dni przed ślubem

 

 Stres przed ślubem może powodować problemy ze snem.. Szczególnie gdy myśli krążą cały czas wokół weselnych problemów. Czy lista gości weselnych jest dobra ? Czy o nikim nie zapomniałam/-em? Czy zespół weselny rozbawi gości?  Czy suknia będzie wyglądać na mnie dobrze?  Czy wszystko będzie tak jak sobie wymarzyłam/-em?

Poniżej przedstawimy kilka sprawdzonych, naturalnych sposobów które mogą pomóc Wam przetrwać ostatnią noc wolności:

 

Temperatura otoczenia

Temperatura w pokoju jest bardzo ważna, jej wysokość zależy od predyspozycji każdego z nas, jednakże optymalna wielkość mieścić się w przedziale od 15 do 20 stopni Celsjusza.

 

Komfort

Możesz także sprawdzić poduszki oraz materac. Wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że poduszki powinny być wymieniane co kilka lat, głównie z powodów higienicznych.  Przez lata w poduszce zbierają się pleśnie,  roztocza oraz martwe komórki skóry. Zalecamy niewielki eksperyment J  Jeśli zegniesz swoją poduszkę na pół i nie powróci do wcześniejszego kształtu, to oznaka, że czas aby ją wymienić. Podobnie sprawa ma się z materacem, powinien być on dobrany indywidualnie do preferencji każdego z nas oraz predyspozycji zdrowotnych.  Pamiętajmy, że w łóżku spędzamy 1/3 naszego życia. Tak ze warto dbać o komfort który wpływa na nasze samopoczucie.

 Budzik

Czas przed snem

 

Bardzo duże znaczenie ma to co robimy przed snem. Przede wszystkim mowa tutaj o jedzeniu.   

Musimy wystrzegać się pokarmów wysokotłuszczowych, alkoholu, ciemnej czekolady, napojów gazowanych. Należy zamienić je na lekkie, niskotłuszczowe posiłki takie jak avocado, banany oraz jogurty z małą zawartością tłuszczów.  Nie możemy zapomnieć też o tym, że kolacja powinna być najmniejszym posiłkiem w ciągu dnia, najlepiej dwie lub trzy godziny przed snem.

 

Naturalne sposoby

Na odpowiedni sen wpływa przede wszystkim poziom melatoniny w naszym organizmie. Odpowiada ona za łatwość zasypiania oraz za nasz wewnętrzny zegar. Czynnikiem który może wpłynąć na poziom wydzielania melatoniny to światło. Sugerujemy, aby na kilka godzin przed snem spróbować przyciemnić lampki. Dobrym sposobem może być również kupno nawilżacza powietrza o zapachu lawendy.

 

Powyższe sposoby mają na celu pomóc wam w spokojnym śnie. Mamy nadzieję że dzisiaj będziecie spać spokojnie :)